Roman Alkan, Rinmaru Games?in yaratıcısı ve henüz 25 yaşında. Son 7 senedir internette 11-17 yaş grubu kızlara yönelik dress-up oyunu geliştirmekte. Kendi yaşıtlarından çok farklı bir yol izleyerek buralara geldi. Rinmaru ülkemizde fazla bilinmiyor ancak o bir dünya markası.

Küçük yaştan beri çizer miydin?

Çizerdim. Küçük yaşta ne kadar çizilebilirse tabii. Avni Akyol Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi mezunuyum. Gerçek çizimle sanırım ilk defa orada karşılaştım.

 

Bu senin için bir çocukluk hayali miydi, yoksa zamanın seni bu noktaya getirdiğini mi düşünüyorsun?

Küçükken çok büyük hedeflerim vardı. Tutu giyiyorsam balerin olmak istiyordum. Her neyle ugrasiyorsam o   dalda en iyi olmayi hedefliyordum.

Doğrusu geldiğin bu noktada küçükluk hayallerinden çok da uzak olduğun söylenemez. ?Dress up game? kategorisinde en iyiler arasında duruyorsun. Kendi yaşıtlarından bambaşka bir yol izleyerek buralara geldin. Nasıl bir süreçti?

Zor bir süreçti. Oyunların hem çizim hem de programlamasını yapmak, aynı zaman da websitesi idare etmek, sosyal medyada sıfırdan var olmak çok vakit alıyor.

Özellikle programlaya sıfırdan başladığım için epey zorlandım. Tabii bu kadar vakit alan işin içinde sosyal hayatı idare etmek pek kolay değil. Dolayısıyla izole olabiliyorsun. İkinci zorluk ise, para kazanmaya başladığım andan itibaren, birçok insana rakip olmaktı. Bu insanların yaşça benden büyük olduğunu tahmin ediyorum. Kendimden iki üç katı daha deneyimli insanlarla rekabet ederken doğal olarak zorladım.

 Üniversiteye gitmeyip, kendi kendine iş kurma kararını aldıgında ailenin bu duruma tepkisi nasıl oldu?

Beni desteklediler. Kendileri de universiteye gidip, Türkiye?nin eğitim sisteminden memnun kalmamış insanlar oldukları için, ?Gitmemeye karar verirsen seni anlayışla karşılarız? dediler.

Sana eksik kaldığın konularda yardımcı olan biri oldu mu?

Tecrübeyi burnumun üzerine çakılarak öğrendim. Bana bu işin nasıl yapıldığını gösterecek herhangi biri olmadığı için, bir çok kez yanlış kararı aldığım oldu. Özellikle maddi konularda, tecrübesizlikten küçük çaplı da olsa kayıplarım oldu.

Bütün bunlar bir yana, Rinmaru Games anime/manga stili karakter yaratılabilen bir oyun sitesi. Manga?ya olan ilgin ne zaman ve nasıl başladı?

Sailor Moon benim çocukluğumda en çok gösterilen animeydi. Biz bir nevi animelerle büyüdük. Dragon Ball, Sailor Moon, Pokemon, Card Captor Sakura vs?

Oyun dünyasıyla nasıl tanıştın? Senin böyle bir websitesi geliştirmene sebep olduğunu düşündüğün bir oyun / manga var mı?

Bu çok uzun bir hikaye. Benim oyun dünyasına girmemin dress-up ile bir ilgisi yok. Bilgisayar oyunları oynamaya küçük yaşta başladım, sonra hayatım boyunca devam ettim. Dress-up maceram 10 yaşında, o zamanlar Otaku World isimli bir websitesinde ?Kisekae? kategorisi ile tanışmamla başladı ki bu bambaşka bir hikaye.

Lise 2?de Final Fantasy 11 isimli online oyunu oynamaya başladım.

Sanırım bu benim gerçek anlamda ilk defa ?oyun? dünyasına girişim oldu. 4 sene boyunca bu oyunu oynadım. Bazen okuldan gelir gelmez oynamaya başlar, akşam 11 gibi yatar, Amerika?dan arkadaşlarımın aramasıyla sabah 3?te kalkıp okula gidene kadar tekrar oynardım. Bu oyunda tanıştığım insanlar özellik hayatımı değiştirdi diyebilirim. Çünkü bir tanesi ile rinmarugames.com u kurduk.

Ben çizimleri yaparken o da oyunları programlıyordu. 2009?da arkadaşım üniversiteye başlayınca bu işe daha fazla vakit ayıramayacağını söyledi ve o zamandan beri programlama, çizim ve işin sosyal medya kısmı ile ben ilgileniyorum. Kısaca herşeyi ben yapıyorum.

Neden Rinmaru?

Rinmaru benim Final Fantasy 11?deki karakterimin ismi. O ismi kullanmaya başladıktan sonra dijital ortamdaki bütün arkadaşlarım beni o isimle tanıdılar.

Sosyal medyada da hangi hesabı açıyorsam herşeyi Rinmaru diye açıyordum.Günlük hayatta bile bazı arkadaşlarım bana Rin diye hitap eder oldu.

Haftada kaç saat işine vakit harcıyorsun?

Ne kadar istersem o kadar çalışıyorum. Güne bir kahveyle basladıktan sonra, işimi çok sevdiğim için sabahtan gece yarısına kadar çalışıyorum. Haftasonları dahil.

Tabiki işin sahibi olmanın avantajları da var. Tatil zamanımı kendim seçiyorum.

Websitene en çok hangi ülkelerden ziyaretçi alıyorsun?

En çok Amerika, Kanada ve İngiltere gibi İngilizce konuşulan ülkelerdenden ziyaretçim oluyor. Japonya ve bir çok Uzak doğu ülkesi de  bu kitlenin önemli bir kısmını oluşturuyor. Türkiye ise neredeyse yok gibi.

Rinmarugames?i diğer dress-up oyunlardan farklı kılan nedir sence?

Bir kız tarafindan yapılıyor olması. Bir oyun yaparken oyuncu kitlesini ne kadar iyi tanırsan o kadar başarılı bir sonuç çıkarabilirsin. Ben neredeyse 18 yaşına kadar bu oyuncu kitlesinin içinde olduğum için zorlanmadım. İkincisi de benim bu işi severek yapmam sanırım.

Kendi yaşıtlarından bambaşka bir yol izleyerek buralara geldin. Geri dönebilseydin gene aynı yolu izler miydin?

Sanırım aynı yolu izlerdim. Başladığım noktada, şu an geldiğim konumu görebilme şansım yoktu. Hayatta ne olacağımı bilmiyordum. Şu an gittiğim yeri bildiğim için kararımdan memnunum.

Kısa vadedeki hedeflerin neler?

Dress up kategorisini bırakmak. Sitem tabiki devam edecek, fakat ben daha farklı oyunlar yapmak istiyorum. Websitem ile beraber ben de büyüdüm. Artık ?dress up? tarzı oyunlar yapmak beni tatmin etmiyor.

Visual Novel diye bir sistem var. Bu kısaca sabit grafikler kullanılarak yaratılan interaktif bir kurgu oyunu. Ben bu tarzın denemesini ?dress up? oyunlarım da kullandığım Adobe Flash isimli program ile yaptım. Ascension adında üç oyunluk kısa bir online visual novel serim var. Bu bana yeni bir yol açtı diyebilirim.

Şu anda Python bazlı bir Visual novel motoru olan Ren?py ı kullanarak, yeni bir oyun yapmaya başladım. Bakalım bu sefer ne olacak.

Tek başına mı çalışıyorsun?

Evet. Tek başına çalışıyorum. Fakat zaman zaman bazı projeler de beraber çalıştığım insanlar oluyor. Örnek vermem gerekirse, Manga Creator adlı bir oyum serim var, bunun çizimlerini Taylandlı bir çizer yapıyor. Programlama vs. yine bana ait. Şu an yaptığım yeni Visual Novel?ın da müziklerini İngiliz bir müzisyen yapıyor.

Onlarla nasıl tanıştın?                                                   

Müzisyen arkadaşımla 10 sene önce -Myspace hala yaşıyorken- Myspace de tanıştım. Kısa filmler çekiyordum, o da benim videomu alıp bir şarkısının klibine uyarlamıştı. Tabii gerçek hayatta hiç karşılaşmadım kendisiyle.

Taylandlı çizer ile de, DeviantArt?da tanıştım. Çizimlerini beğenip ona iş teklif ettim. Her çizimi için komisyon alıyor.

Hayatın boyunca hiç görüşmediğin insanlarla internet üzerinden alışveriş yaparken güven problemi yaşamıyor musun hiç?

Hayır, yaşamıyorum. Tabiki bazı tatsız anılarım var ama bu anıları geride bırakıp devam etmek gerekiyor. Gerçek hayatta daha kötülerini gördüm.

 Peki uzun vadedeki hedefin nedir?

Kızlara yönelik pek fazla bilgisayar oyunu olduğu söylenemez. Video oyunlarında, özellikle rpg/action/adventure oyunlarının başrollerinde hep erkek karakterler var. Kadın karakterler ise çoğunlukla erkekleri oyuna çekecek bir unsur olarak, kullanılıyor. Bir nevi dekoratif eleman. Ben baş karakterlerin erkek olmadığı oyunlar yapmak istiyorum. Değişiklik olsun. Kızlar da oyun dünyasından bu kadar itilmesin.